Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

21 augusti 2019

väskor - omslag

KLICKA bilder större:
Hundraåringens resväska av Jonas Jonasson.
Damhandväska, Funny Valentine av Amy Jenkins.
Portfölj och tygkasse.
Picknickväska och lite äldre modell av väskor.
Mrs Sinclairs resväska av Louise Walters.

Väskor föreslår Boklysten.

10 kommentarer:

Boklysten sa...

En perfekt variation av väskor!Papegojan ser ut att vara intresserad. Är det din fågel?

Mia Eggimann sa...

Fin Grå Jacko där.

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, jag var papegojavakt :)

Mia, riktigt trevlig fågel.

Robert W sa...

Du har också med Hundraåringen ser jag. Mor gifter sig var ett riktigt bra val till dagens tema. De flyttade en hel del minns jag.

Ama de casa sa...

Oj! Den där grå jakon var verkligen ett annorlunda bokmärke... :-D

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, så var det ofta för fattigt folk,

Ama, Jakob gillade boken och började äta på den :)

Klimakteriehäxan sa...

Tänk att du kunde ha en Blyton som passade även till detta ämne!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, skickligt! Av Blyton!

Nilmas Bokhylla sa...

Kul tema men det känns svårt. kan inte komma på en enda bok med en väska på!

Hanneles bokparadis sa...

Nilma, jag fick leta...