Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

19 september 2019

inga hundöron - helgfråga

Har du läst en riktigt bra bok? undrar Mia i Helgfrågan.
  
När ljungen blommar (2019) av Petra Rhodin är fin, beskriver 1878.

Bonusfråga: Hundöra eller Bokmärke?
Lånade en gammal biblioteksbok, fullt med hundöron.
Mias Helgfråga

23 kommentarer:

Veiken sa...

Men oj. Absolut inga hundöron i böcker som inte är mina. Dessutom om boken är inbunden är det ett big NO, NO. Pocketböcker kan råka illa ut i mina händer någon gång!

Hanneles bokparadis sa...

Veiken, riktig illa, man blir ledsen när man ser sånt.

Mia Eggimann sa...

Ja jag avskyr hundöron, är rädd om mina böcker.

Hanneles bokparadis sa...

Mia, jag är rädd om även mina pocket.

Mrs Calloway sa...

inga hundöron någonstans! det är respektlöst!

Boklysten sa...

Alltid bokmärke i mina böcker!

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, både mot boken och dess ägare!

Boklysten, samma här!

Sara Pepparkaka sa...

Jag använder också bokmärke!

Hanneles bokparadis sa...

Sara, snyggast och trevligast så.

Joelinda sa...

Fy så tråkigt att öppna en lånebok och se att den har invikta hörn! Jag gör det inte i mina egna böcker ens, än mindre i någon annans...

Robert W sa...

Hundöron är fina på hundar, men inte i böcker!

Hanneles bokparadis sa...

Joelinda, blir riktigt ledsen när jag ser sånt.

Robert W, precis så!

Klimakteriehäxan sa...

Skamligt att hantera en bok så. Och en biblioteksbok till råga på allt, är det ens egen är det väl mer acceptabelt (fast inte ...)

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, vissa skriver understrykningar och anteckningar i biblioteksböcker, verkligen inte ok.

Znogge sa...

Absolut inga hundöron! Bakmärke får det vara.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, böcker ska hanteras varsamt.

Scylla sa...

Och här kommer BOVEN... Jag gör hundöron hej vilt och har förmodligen åstadkommit ett antal i biblioteksböcker också. De stör mig inte det minsta. Det är som rynkorna i ansiktet på en människa - det ska synas att man har levt ett liv.
Ja ja, slakta mig bara! ;)

Hanneles bokparadis sa...

Scylla, rynkor i ansiktet går inte att jämföra - det är så trist och respektlöst med hundöron i låneböcker!

Lottens Bokblogg sa...

Usch, så ska inte en lånebok se ut.

Bokdamen sa...

Trist med hundöron i böcker, tyvärr ser en det och skrivet i låneböcker.

Hanneles bokparadis sa...

Lotten, visst är det respektlöst.

Bokdamen, visst är det märkligt att skriva i låneböcker.

Åsa sa...

Oj, så pass i en biblioteksbok, det var illa.

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, inget vidare, man blir bara ledsen.