Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

11 november 2019

hur ser en bibliotekarie ut?

Bibliotekarie är osynlig i filmen Lassemajas Detektivbyrå: HÄR.
Folkbiblioteket (2019) av Gunnar Källström är helt underbar liten bok 
med små dikter om vårt kära och så viktiga folkbibliotek.

12 kommentarer:

Znogge sa...

Det är ett viktigt yrke så jag hoppas att de gör sig synliga :D

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, bibliotekarie är duktiga i sitt jobb :)

Mösstanten sa...

Bibliotekarier behövs!

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, visst är bibliotekarie viktiga!

wiolettan sa...

Det brukar kännas så bra att gå in i biblioteket och om man inte hittar det man söker så är bibliotekarierna så hjälpsamma och duktiga. Det är min erfarenhet.

Hanneles bokparadis sa...

Wiolettan, våra barn älskade bokbussen, där fick de hjälp redan från 4-års åldern när de sökte något som intresserade dem.

Geddfish ♥ sa...

Jag har bara bra erfarenheter av bibliotekarier, de behövs!

Hanneles bokparadis sa...

Gerd ♥ bibliotekarie är viktiga i detta informationssamhälle!

Mia Halvarsson sa...

Nu ska jag hålla utkik efter Gunnar Källströms bok! Min bästa vän ända från gymnasietiden är bibliotekarie, vi har många intressanta diskussioner :)

Hanneles bokparadis sa...

Mia, underbar liten bokpärla! Alltid kul att diskutera med en bibliotekarie :)

Hanna sa...

Så charmigt!

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, eller hur!