Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

25 december 2019

julottan

Fin julmusik och stämning.

10 kommentarer:

Znogge sa...

Julottan hade jag gärna besökt men det blev inte i år. Dessutom så orkade jag inte heller midnattsmässan från Rom. Lite synd men det kommer väl fler tillfällen...

God fortsättning!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, det är lite olika, om man orkar gå upp på morgon... vi har lagom promenadväg till kyrkan. Midnattsmässan från Rom ser vi ibland, vi har ju varit i den stora St Peterskyrkan och besökt påvens vackra trädgård.

Veiken sa...

God Fortsättning. Jultta eller midnattsmässa är inget för mig. Ha det fint

Hanneles bokparadis sa...

Veiken, det är valfritt.

Klimakteriehäxan sa...

När jag firade jul med mina föräldrar fanns julottan självklart i schemat. Men nu var det länge sen. God forts!

Hanneles bokparadis sa...

Kllimakteriehäxan, tack, morgontrötta jag orkar inte promenera till julottan så ofta, men vackert är det med alla ljus och all musik i mörker.

Ama de casa sa...

Oj vad stämningsfullt!

Ha en härlig juldag :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, tack, mera julmat tillsammans med nära och kära ❤️

Mia Halvarsson sa...

Missade helt julottan i år, synd för det är så stämningsfullt <3
Ha en fortsatt fin helg :)

Hanneles bokparadis sa...

Mia, tack, ibland är man morgontrött :)