Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

01 januari 2020

öppna inte portmonnä årets första dag

Årets första dag låter vi bli att gå till affären.

17 kommentarer:

znogge sa...

Jag har inga planer på det heller!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, denna tradition har vi haft länge!

Ama de casa sa...

Lätt att efterleva - imorgon är allt typ tvärstängt här :-D
Gott Nytt År!

Hanneles bokparadis sa...

Ama, låter toppen :)
Gott nytt 2020!

wiolettan sa...

Ojdå, det är redan försent, tänkte jag, men jag läste dåligt, det är ju i morgon det gäller. Bra, för i morse, tidigt, gick vi ut och köpte en påse chips. I morgon blir det inget affärsbesök.
Vill passa på och önska dig ett Gott Nytt År.

Hanneles bokparadis sa...

Wiolettan, bra, vi köper inget på årets första dag
Gott Nytt År.

Ett mystiskt bibliotek sa...

Rolig tradition! Inte en så dum idé faktiskt. :)

Gott nytt år på dig! ;)

Hanneles bokparadis sa...

Josefin, en dag utan att öppna portmonnän klarar man väl :)
Gott Nytt läsår!

Kerstins bokblandning sa...

Ja det har jag inte tänkt, får räcka med dagens inköp några dar framöver.
Gott Nytt År!

Hanneles bokparadis sa...

Kerstin, samma här, Gott Nytt bokår!

Hanna Helena sa...

Det blir ett rikt år...
Fast det gångna året var för mig ännu rikare, mentalt. Publicerade min andra bok strax efter att jag fått Kaisa Vilhuinen -litteraturpriset 2019. Varför är det inte fler som skriver, och läser! Hur ska det gå med våra fina bibliotek?
Gott nytt år!

Hanneles bokparadis sa...

Hanna Helena, grattis! Vi får börja med barnen, våra barnbarn tycker om böcker och gillar gå till biblioteket.
Gott nytt bokår!

Mrs Calloway sa...

Gott nytt bokår, Hannele!

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, tack, önskar detsamma.

Mia Halvarsson sa...

Hoppsan! Det hade jag aldrig hört, måste lägga det på minnet men just idag klarar jag mig ;) God fortsättning på det nya året och decenniet :)

Klimakteriehäxan sa...

Ingen inköpsrunda planerad! Har rätt mycket mat kvar, som ska ätas upp.

Hanneles bokparadis sa...

Mia, ganska bra grej, en får tänka och skadar ingen :)

Klimakteriehäxan, julmaten är slut, också en tradition att äta upp all julmat före nyår.