Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

28 januari 2020

bokomslag i min favoritfärg - tisdagstrio

I köket gör vår rosa mikro och rosa brödrost och annat rosa mig glad.
The Loving Friends (A Portrait of Bloomsbury).
Var hemlig och gläds : vandringar i William Butler Yeats poetiska världar (2017) av Carl-Johan Malmberg.
Kvinnor vid grillen.
 

Bokomslag i min favoritfärg
temat tisdagstrio hos: Ugglan.

28 kommentarer:

Mia Eggimann sa...

Jag antar att du gillar rosa också.

Hanneles bokparadis sa...

Mia, rosa är en färg som gör mig glad.

Sara Pepparkaka sa...

Rosa kan vara praktiskt att ha. Ingen i vårt hus fullt av karlar tar de rosa grejerna, så dem får jag ha ifred!

Hanneles bokparadis sa...

Sara, hihi, mitt rosa paraply fanns alltid på plats, sönerna lånade den aldrig :)

Mösstanten sa...

Rosa intressanta böcker ser det ut som. Och rosa som syns.

Hanneles bokparadis sa...

Mössatanten, intressanta och vackra böcker.

znogge sa...

Rosa är en av mina favoritfärger också!

Monika sa...

Rosa är en färg som jag aldrig riktigt har fastnat för :)

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, visst blir man glad av rosa!

Monika, en speciell färg som kräver sin bärare :)

Robert W sa...

Trots att jag har hustru och två döttrar har rosa aldrig blivit någon dominerande färg hos oss. Visst, när döttrarna var små så var det ju en hel del rosa. Men när yngsta dottern nu har skaffat egen lägenhet så går allt i svart och vitt. Möjligen kan hon smyga in lite grått också.

TinaO sa...

Det var tre helt nya titlar för mig. Blir lite nyfiken på Kvinnor vid grillen :)

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, det gråa är trendigt, jag har aldrig varit trendig.... rosa behöver inte vara kvinnlig färg, färgen piggar upp och gör mig glad, maken är färgblind, han tycker ok att äta frukost i vårt rosa kök ❤️

Boklysten sa...

Känner inte till någon av dina rosa böcker. Tack för tips!

Hanneles bokparadis sa...

TinaO, riktigt kul lite udda grillrecept av kvinnor.

Boklysten, böcker som kanske inte lätta att hitta i bokaffärshyllor.

Ugglanoboken sa...

Fint med rosa!

Ylva sa...

Lite färg piggar alltid upp!

Mrs Calloway sa...

jag har en kollega som till och med målat sitt hus i rosa och grått. och hon har en rosa matberedare också. allt som går att få i osa är rosa. fin färg tycker jag och min lilla dotterdotter också

Hanneles bokparadis sa...

Helena, det har jag tyckt länge!

Ylva, håller med dig!

Mrs Calloway, låter ju hur fint som helst med rosa hus.

Lena sa...

Intressanta rosa böcker.

Ama de casa sa...

Du får göra en rosa bokhylla fylld med rosa böcker där i köket också :-)

Vargnatt sa...

Färgglada omslag! :)

Hanneles bokparadis sa...

Lena,väldigt intressanta böcker alla tre.

Ama, äger en del rosa böcker men har inte färgsorterat :)
I köket har vi lite kokböcker och böcker om antikviteter.

Vargnatt, helt i min smak ❤️

Klimakteriehäxan sa...

Hade svimmat om du valt en annan färg ...

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, hihi :)

C.R.M. Nilsson sa...

Rosa är en färg jag har försonat mig alltmer med på senare år, så pass att den till och med flyttat in i min garderob ;)

Hanneles bokparadis sa...

C.R.M. Nilsson, väldans, jag blir glad av rosa :)

Åsa sa...

Å, det var riktigt rosa det där! Har inte mycket som går i rosa i bokhyllan.

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, en färg jag mår bra av.