Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

25 januari 2020

vandringsbok(märke)

nja, det är boken som ska vandra vidare när jag läst den, Vargnatt skickade Kura skymning av Josefin Roos, innan det hade Scyllan läst den. Kanske även Agneta, BP, Emma, Gerd, Klimakteriehäxan har bokmärken.

16 kommentarer:

Mösstanten sa...

Det var ett fint bokmärke - eller två om du använder vykortet också. Två årstider.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, jag gillar båda årstiderna.

Geddfish ♥ sa...

Det bokmärket till vänster gillade jag skarpt. Kul med en vandringsbok!
https://gerd-geddfish.blogspot.com/2020/01/mina-bokmarken-v4.html

Hanneles bokparadis sa...

Gerd ♥ vi får se var boken hamnar, nu måste jag hitta ett bokmärke...

Znogge sa...

Vilka fina bokmärken. Trevligt dessutom att boken får vandra vidare.

Klimakteriehäxan sa...

Märket till vänster har jag köpt, det är ett Jobs-mönster (som jag ju älskar).
https://klimakteriehaxan.blogspot.com/2019/08/favorit-i-repris.html

Vargnatt sa...

Hoppas du kommer tycka om den! :)

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, ett trevligt bokbloggarpåhitt.

Klimakteriehäxan, tack för info.

Vargnatt, återstår att se :)

BP sa...

Bokmärket finns hos Akademibokhandeln eller?
Ja, vi har ju haft en grön vinter så här länge, så lite snö på ett kort är ju trevligt att titta på. Bara man slipper den äkta varan;-)

Hanneles bokparadis sa...

BP, vet inte, jag fick bokmärket av Vargnatt.

Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagog sa...

Får lite dalakänsla :)

Hanneles bokparadis sa...

Orsakulla, låter trevligt :)

Älskar att läsa sa...

Så fint bokmärke! Och vykortet också. Med Farbror Blå, Petter och Lotta i backen och tanterna som tittar på :)

Hanneles bokparadis sa...

Agneta, visst blir man sugen på lite snö :)

Scylla sa...

Kul att se hur "min" bok vandrar runt :)

Hanneles bokparadis sa...

Scylla, vi får se var den hamnar :)