Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

23 april 2020

nytt från London - helgfråga

London in Bloom (2020).
Har du köpt eller fått någon/några nya böcker på sista tiden? undrar Mia i Helgfrågan. Kan inte jag ta mig till London, så får jag ta London till mig.

Bonusfråga: Berätta något roligt, vi behöver skratta lite i dessa tider,
tja helt privat så ska jag bli farmor igen.
Mias Helgfråga

21 kommentarer:

tantaugusta sa...

Grattis till det kommande barnbarnet!

Klimakteriehäxan sa...

Grattis till ännu ett barnbarn!

Hanneles bokparadis sa...

tant Augusts, tack! ❤️

Klimakteriehäxan, jag försöker hålla mig ung för att orka med en till :)

femfemman sa...

Nya böcker... var nog snart en månad sedan som senaste paketet från Ad Libris anlände.
Inget nytt barnbarn på gång, risk för att det stannar vid tre underbara små människor.. grattis ... till dej! Dagens roliga; "min" femteklass är klar för Retorikmatchens slutaudition. Så roligt att återigen få ta med elever in i UR språkutvecklande TV -sända tävling.

Jokke sa...

Jag tycker att cykla till jobbet och tillbacka när testit är tomma och stilla.

Mrs Calloway sa...

så roligt med nytt barnbarn! jag får ju inte ens träffa de två jag har. suck.

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, grattis till läraren!

Jokke, jag försöker cykla några gånger i veckan, till biblioteket och till havet.

Mrs Calloway, konstiga tider, vi träffas ofta, åker till simhallen, sexåringenville sova över här hos farmor.

KajsaLisa sa...

Den där såg intressant ut.

KajsaLisa sa...

Just det grattis till farmorskapet :)

Bokdamen sa...

Grattis! Boken ser trevlig ut.

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, tack, helt underbar bok! 🇬🇧

Bokdamen, man blir verkligen glad av boken.

Robert W sa...

Så roligt med ännu ett barnbarn! <3

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, verkligen! ❤️

Helene sa...

Grattis till ännu ett barnbarn! Jag har också ett som "ruvas" och det finns inget mer spännande än att vänta på samtalet "nu åker vi in"

Boken ser så härlig och lockande ut.

Hanneles bokparadis sa...

Helene, grattis, helt underbart!

Lena sa...

Härligt med barnbarn.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, verkligen livets efterrätt ❤️

Mia Eggimann sa...

Barnbarn igen så roligt

Hanneles bokparadis sa...

Mia, nu får jag hålla mig i form för att orka med :)

Åsa sa...

Ett bra sätt att resa. :)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, speciellt nu :)