Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

27 maj 2020

fantasy - omslag

Uppstigandet av Karen Bao.
gillar Gail Carrigers böcker.
Sci fi-ikonen Ursula K. Le Guin.
Literary Wonderlands: A Journey Through the Greatest Fictional Worlds Ever Created.
Sagan om ringen av J.R.R Tolkien
Harry potter är nog inte realism.
Den inofficiella Harry Potter-kokboken : från kittelkakor till Knickerbocker Glory - över 150 magiska recept för både trollkarlar och mugglare.
Fantasy är veckans omslag hos Boklysten.

12 kommentarer:

Robert W sa...

Ibland är det svårt att dra gränser mellan genrer som fantasy och SF. Harry Potter och Tolkiens böcker tänkte jag inte på, men de är ju självklara. Jag har inte de böckerna själv, så jag kom inte alls att tänka på dem.

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, vi har dessa i vår bokhylla, Tolkien har jag läst och tyckte om.

Lena sa...

Jag har lite andra utgåvor av Sagan om Ringen och Hobbit i min bokhylla, Däremot Silmarillion har jag med samma omslag. Har även andra utgåvor av Harry Potter.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, populära böcker får ofta många olika omslag.

Ett mystiskt bibliotek sa...

Åh så många fina böcker du har! Harry Potterkokboken skulle vara rolig att titta i.

Hanneles bokparadis sa...

Josefin, vi har ganska varierande bokhylla.

Ylva sa...

Jag gillar inte fantasy, men tyckte om Övärlden av LeGuin när jag var liten.

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, jag är osäker om det är science fiction.

Åsa sa...

Tänk att jag inte har läst en endaste roman av Ursula K. Le Guin... det borde man naturligtvis åtgärda! :)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, hon är ju legend och feminist.

Boklysten sa...

Jättefina omslag!

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, vill läsa mer fantasy.