Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

02 maj 2020

internationella Harry Potter-dagen

tänkt åka och hälsa på Harry Potter i London med äldsta barnbarnet i sommar, men allting är ju inställt.
Hogsmeade på filmen.
Matsalen i Oxford finns på riktigt och används vid luncher med nya elever.

6 kommentarer:

Susjos sa...

Ja, inget är sig likt nu!
Hoppas ändå att vi får en fin sommar.
Ha det gott!

Hanneles bokparadis sa...

Susjos, allting så konstigt, ha en bra dag.

Ama de casa sa...

Måste erkänna att jag inte läst en enda bok eller sett en enda film om Harry Potter...
Men tråkigt att ni inte kommer iväg.

Hanneles bokparadis sa...

Ama, jag ser ju en del filmer tillsammans med våra barn, barnbarnen lyssnar mest på böcker.

KajsaLisa sa...

Oj missade Potterdagen, kunde varit kul med en omgång Quidditch. Tyvärr har jag aldrig besökt Pottermiljöerna.

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, några filmmiljöer har jag sett i Oxford men hoppas få komma till London med äldsta barnbarnet.