Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

28 maj 2020

lockande omslag - helgfråga

London in Bloom (2020).
Visa ett favoritomslag där omslaget verkligen motsvarade innehållet, föreslår Mia i Helgfrågan.
Plåtmannen av Sarah Winman.
Bonusfråga: Visa ett omslag som får dig att inte vilja läsa boken, ett hemskt omslag där du ändå valde att läsa boken, och den var fantastisk!
Mias Helgfråga

17 kommentarer:

Veiken sa...

Jag är nog lite knäpp, men omslaget spelar mindre roll. Det är ju boken jag ska läsa inte omslaget Hahaha!

Hanneles bokparadis sa...

Veiken, håller med dig, men ändå påverkar omslaget en del, riktigt hemska omslag kommer inte över min tröskel...

Mia Eggimann sa...

Plåtmannen där lockar varken omslag eller titel.

Hanneles bokparadis sa...

Mia, men väldigt bra läsvärd bok!

Robert W sa...

Jag håller med dig om att omslaget till Plåtmannen inte direkt lockade till läsning.

Hanna / Rak i ryggen sa...

Hmm, jag tyckte nog att Plåtmannen var helt ok. Glad, gul färg 🙂

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, ibland undrar man hur förlagen tänker.

Hanna, inte helt oäven

Scylla sa...

Nej, Plåtmannen hade inget vidare omslag - även om jag sett värre.

Hanneles bokparadis sa...

Scylla, de som är värre hamnar inte i min bokhylla :)

Lena sa...

Plåtmannen har jag varit jättesugen på att läsa. Tycker om det gula omslaget.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, en trevlig läsvärd bok.

Bokdamen sa...

Plåtmannen omslaget är inte så kul, men det finns värre omslag. ;)

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, jo, men innehållet var bra :)

Åsa sa...

Cykeltema också! :)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, mitt favorittema :)

Boklysten sa...

London in Bloom var väldigt vackert!

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, en bok jag blir glad av!