Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

10 juli 2020

läser just nu - helgfråga

Vad läser du? undrar Mia i Helgfråga, jag har lånat en hög.

Bonus: Semestertips, filmtips, recepttips eller något annat tips?
Testa morgonpromenad, gärna före frukost.

Mias Helgfråga

17 kommentarer:

tantaugusta sa...

Jag älskar att vara ute före frukost och röra på mig. Idag blev det backintervaller + dopp i havet. Frukosten smakar aldrig så gott som när man varit ute innan man äter.

Hanneles bokparadis sa...

tant Augusta, jag är väldigt morgontrött men försöker...

Klimakteriehäxan sa...

Kikade på din bokhög - inget jag känner igen alls!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, det är väl därför man ger boktips...

Mrs Calloway sa...

Annemarta Borgens bok har jag kikat i många gånger. jag läste Johan Borgens romaner också

femfemman sa...

Just nu, stiltje på läsfronten.För ett par dagar sedan läste jag en väldigt lättillgänglig bok som var den första om en serie om en tjej som tar över en begravningsfirma i Tranås. Men den var för lätt och förutsägbar. Hände egentligen inte mycket.
Få se om jag tar mig än en av deckarna som ligger i olästa helgen.
Promenad varje dag, absolut. Men frukost först. Ha det fint!Anna-Lena

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, bibliotekarien tipsade om Annemarta Borgen.

Anna-Lena, gillade Ewa Klingbergs Tranan-serien, man fick reda på hur det går till i begravningsbranschen, intressant, ha det bra.

Bokdamen sa...

Ser ut att vara en trevlig hög böcker. Blir minst en promenad varje dag men frukost först.

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, ibland lyckas jag ta mig ut före frukost.

Lena sa...

Morgonpromenad är skönt.

Lottens Bokblogg sa...

Morgonpromenad före frukost skulle nog fungera så där för mig, vaknar alltid hungrig...

Hanneles bokparadis sa...

Lena, speciellt nu när det är ljust.

Lotten, säkert lika bra att gå ut efter frukost...

Mia Eggimann sa...

Haha före frukost då är jag ett lik, måste ha kaffe först.

Hanneles bokparadis sa...

Mia, ungefär som jag då :)

Musikanta sa...

Haha, jag ska återkomma till din blogg när jag inte vet vad jag ska läsa härnäst.
Ingrid

Åsa sa...

Tror inte jag lyckades få in min kommentar? Stod bara error. Nåväl, skrev hursomhelst att både hunden och jag är helt överens om att morgonpromenader är obligatoriska. :)

Hanneles bokparadis sa...

Musikanta, trevligt, du är alltid välkommen.

Åsa, sällan jag kommer ut före frukost :)