Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

16 juli 2020

läser just nu - helgfråga

Vad läser du? undrar Mia i Helgfrågan
Samlade verk av göteborgskan Lydia Sandgren verkar riktigt bra.

Semestertips, filmtips, recepttips eller något annat tips?
Fruktsallad.
Mias Helgfråga

16 kommentarer:

Robert W sa...

Fruktsallad är gott :)

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, funkar hela året :)

Klimakteriehäxan sa...

Fruktsallad är aldrig fel!

Sara Pepparkaka sa...

Och nu kan man ju lägga färska jordgubbar i fruktsalladen!

Mrs Calloway sa...

Samlade verk ska jag snart ge mig i kast med. fruktsallad är jättegott året om

Lena sa...

Fruktsallad är alltid gott.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, finns för alla smaker!

Sara, somrigt med extra mycket jordgubbar i!

Mrs Calloway, verkar var riktigt läsvärd bok.

Lena, man tröttnar inte, nyttigt också.

Bokdamen sa...

Fruktsallad funkar i alla lägen.

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, alla årstider, alla tider på dygnet.

Mösstanten sa...

Samlade verk vill jag också läsa.

Lottens Bokblogg sa...

Tack för påminnelsen om fruktsallad!

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, den verkar väldigt läsvärd.

Lotten, det tröttnar man aldrig på!

Ama de casa sa...

Fruktsallad är inte dumt det! Vi tuggar i oss uppskuren frukt mest varenda kväll :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, en mycket bra vana!

Åsa sa...

Väldigt bra att kunna bunkra upp från biblioteket. :)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, omöjligt att äga alla böcker :)