Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

17 augusti 2020

trodde inte jag klarade 100 kg

Roligt att träna och försöka överskrida sina gränser.
jag har ganska gedigen hylla träningsböcker, köpt några själv, fått som present av barnen, några har jag hittat på bibliotekets gallringshylla. Jag läser dessa regelbundet och hittar nya råd och tips och inspiration.

18 kommentarer:

Mösstanten sa...

Wow! Jag applåderar!

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, tack, lite förvånad själv 😀

femfemman sa...

Owe! Otroligt!

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, aldrig för sent att börja träna!

Joelinda sa...

STARKT jobbat, Hannele!

Hanneles bokparadis sa...

Joelinda, jag har blivit piggare och starkare under våren och sommaren 😎

Lena i Wales sa...

Bra gjort!

Hanneles bokparadis sa...

Lena i Wales, tack, jag har inte mycket val, viktigt att träna.

Klimakteriehäxan sa...

Bra jobbat, föredömligt rent av!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, härligt att det aldrig är för sent! 😀

Ama de casa sa...

WOW!!! Starkt jobbat! :-)

Robert W sa...

Jag är imponerad!

Hanneles bokparadis sa...

Ama, tränar och promenerar varje dag 😀

Robert W, det tog ett par månader! Aldrig för sent att börja.

Ylva sa...

Vad kul att det går så bra med träningen! Och vad många träningsböcker du har.

Znogge sa...

Grattis! Härligt när man tävlar mot sig själv :D

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, helt plötsligt blev träningen väldigt viktigt, många riktigt bra och inspirerande böcker när fantasin tryter.

Znogge, ingen idé att "tävla" mot andra... men vi tre generationer med min dotter och äldsta barnbarn har ibland små "tävlingar" ❤️

KajsaLisa sa...

Starkt jobbat och du har fler träningsböcker än jag har :)

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, blev lite överraskad själv 😀