Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

28 oktober 2020

höstlovskultur med dotter och barnbarn

Skandinaviska konstnärernas frukost av Hugo Birger.
Nordisk sommarkväll av Richard Bergh 1900.   

Avslutningsvis god lunch med fina argentinska biffar.

11 kommentarer:

Mösstanten sa...

Härligt! Jag förstår att ni hade en fin dag. Själv älskade jag att gå på museum när jag var liten. Kanske för att det inget fanns där jag bodde.

Znogge sa...

Vilken perfekt höstlovsdag i trevligt sällskap!
Idag får vi sällskap av lilla S.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, i Göteborg finns en hel del, kanske inte lika mycket dessa tider.

Znogge, låter ju riktigt trevligt!

Ama de casa sa...

Vad trevligt med höstlovskultur följt av en golunch :-D

Hanneles bokparadis sa...

Ama, bättre kan det inte bli :)

Lena i Wales sa...

Så välkänt!
Där har jag t o m guidat några gånger.
Älskar Göteborgs konstmuseum!

Hanneles bokparadis sa...

Lena i Wales, där finns så mycket fint, även moderna konstnärer.

Veiken sa...

Vilken lycka för både stor och liten att vara tillsammans när det är lov! Konstmuséet är mina hemtrakter. Där, bakom pelarna, lärde jag mig röka. Tack och lov kom jag på bättre tankar och är rökfri sedan många år! :)

Hanneles bokparadis sa...

Veiken, jag har fortfarande inte lärt mig att röka....

Ett mystiskt bibliotek sa...

Nordisk sommarkväll är så vacker! Kan tänka mig att den är fin i verkligheten också. :)

Hanneles bokparadis sa...

Josefin, vi diskuterade med barnbarnen om paret är egentligen lyckligt...