Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

12 november 2020

favoritsnask - helgfråga

Vad gillar du att läsa för genre när du vill fly undan denna värld? undrar Mia i Helgfrågan. Jag har inget behov av att fly men gillar god underhållning.


Bonusfråga: När Mia läser tycker hon det är gott att smaska på något, vilket är ditt favoritsnask att ha till bokläsningen? FinnCrisp med kumminsmak.

14 kommentarer:

Joelinda sa...

jag gillar också Finn Crisp. Med smör!

Hanneles bokparadis sa...

Joelinda, bäst med smör ❤️

Mösstanten sa...

Helst inget just när jag läser. Jag tycker om mörk choklad och har en mycket stor förmåga att kladda överallt.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, kladda böcker vill man ju inte.

Ama de casa sa...

Dom där finnkrispen är väldigt begärliga. Som tur är så finns dom att köpa även här :-)

Lottens Bokblogg sa...

Gillar FInn Crisp, men gärna med kaviar

Hanneles bokparadis sa...

Ama, om jag nån gång inte mår bra, så kan jag äta FinnCrisp :)

Lotten, gott med något salt på.

Lena sa...

Finn Crisp är jättegott.

Mrs Calloway sa...

Finn Crisp är jättegott, men jag skulle inte kalla det godis. jag flyr gärna covid19 en stund och far någon annanstans

Hanneles bokparadis sa...

Lena, något man inte tröttnar på.

Mrs Calloway, FinnCrisp är något jag gärna tuggar på när jag läser.

Åsa sa...

Nä, jag skulle nog inte klara av att fly verkligheten någon längre tid. Tror kontrollbehovet för vad som händer och sker i omvärlden är på tok för stort för det. :D FinnCrisp var en favorit i somras, med kokt kall potatis och kaviar. Utmärkt kombination sommartid.

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, blunda för verkligheten har nog aldrig varit min grej, maken älskar kall potatis med kaviar :)

Mia Eggimann sa...

Finncrisp är gott

Hanneles bokparadis sa...

Mia, man kan äta utan att tröttna.