Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

19 november 2020

julböcker och jultidningar - helgfråga

Brukar du läsa julböcker? undrar Mia i Helgfrågan, jo, jag älskar julböcker men har inte alltid tid, förrän efter jul, har en gammal tradition att köpa Amelia Jul, den hinner jag läsa och njuta av.
Bonusfråga: Har du fler förslag på julböcker, jo, har en hel hylla julböcker


Juldagar : 12 berättelser och 12 festmåltider
av Jeanette Winterson.

 
Hannus magiska jul.

Mias Helgfråga

21 kommentarer:

Znogge sa...

Visst är det något speciellt med julböcker!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, riktigt mysig läsning! ❤️

Mrs Calloway sa...

jag har också med Winterson. och en sådan där röd stjärnduk hade vi hemma

Klimakteriehäxan sa...

Amelias juknummer - ja kanske??? ska kolla i butiken nästa gång.

Robert W sa...

Jag hade hoppats att det skulle finnas nån juldeckare i Jultidningsförlagets katalog, men jag hittade ingen.

Mia Eggimann sa...

Fina förslag där, en tidning vore mysigt att ha i dagarna.

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, för mig är duken ganska ny.

Klimakteriehäxan, Amelia Jul har jag köpt varje jul ända från nummer ett.

Robert W, du kan ju snart skriva din egen deckare!

Mia, en jultidning är aldrig fel.

Lena sa...

Tack för fina julbokstips.

Boklysten sa...

Tack för tipsen om julböcker!

Hanna / Rak i ryggen sa...

Så fin, din Winterson! I år längtar jag extra mycket till jul. Behövs ljus i det här ☺️

Hanneles bokparadis sa...

Lena, böcker man kan läsa om och om igen.

Boklysten, hoppas någon lockar, jag har lånat på biblioteket också.

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, pynta med fina LED-jus både ute och inne, sonen har reda bakat saffransbullar med flickorna.

Sara Pepparkaka sa...

Jeanette Wintersons bok är fin!

Mösstanten sa...

Jeanette Wintersons bok läste jag förra året och det var en fin upplevelse.

Hanneles bokparadis sa...

Sara, kan läsas om varje jul, fina julrecept.

Mösstanten, den tänker jag läsa i år igen.

Christina Karlsson sa...

Julböcker! Nu fick jag lust att läsa.

Hanneles bokparadis sa...

Christina, mysigt denna årstid ❤️

Åsa sa...

Noveller passar alltid bra sådär vid jul tror jag.

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, julnoveller är verkligen trevligt.

Lottens Bokblogg sa...

Juldagar gillade jag! Läste den förra året.

Hanneles bokparadis sa...

Lotten, riktigt fina juliga recept också.