Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

10 mars 2021

bokfynd till bergsklättrande son och svärdotter

Limestone: 100 Best Limestone Climbs in Britain by Chris Craggs med härliga foton på fina berg runt England. Kanske några intressanta tips till bergsklättrande sonen och hans bergsklättrande fru, ett fynd på loppis.

9 kommentarer:

Mösstanten sa...

Uj, det där ser otäckt ut! Men säkert härligt för en del andra.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, de är duktiga bergsklättrare och klättrat i Norge, lite nya tips i England 🧗‍♀️

znogge sa...

Boken uppskattas säkert av rätt personer :D

Ha en fin onsdag!

Veiken sa...

Vilka tuffingar du har!
Den boken är nog intressant för dom! :)

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, jag njuter av att titta på de fina fotona 😀

Veiken, två av sönerna isklättrar också, även svärdottern ☃️

Ama de casa sa...

Fy fasen vilken läskig omslagsbild! Ja, själva berget är fint men läbbigt med bergsklättraren där.

Hanneles bokparadis sa...

Ama, det syns att han har säkrat sig 🧗🏿‍♂️

Lena i Wales sa...

Bergsklättring, tyvärr inget för mig, men kanske fina bilder, de som inte skrämmer.
Ha det bra!

Hanneles bokparadis sa...

Lena i Wales, klättra i berg kräver mycket träning och starka fingrar, ha en bra dag!