Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

14 augusti 2021

fick mig en känga #151

fick och fick, köpte ett par sköna barfota-kängor med Michelin-sulor
och fick ett trevligt bokmärke med liten Michelin-gubbe

som jag ska ha i Göteborgarnas nya promenadguide : 182 tips för promenaden, utflykten och motionsrundan av Anders Hilmersson, full av möjligheter till promenader, utflykter och motionerande. Göteborg har förutsättningar av världsklass; här finns skogarna, sjöarna, vattendragen, höjderna och - skärgården, rikt illustrerade med över 700 bilder. 

Kanske även Gerd, BP har bokmärken.

12 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Barfotakängor? Aldrig hört talas om. Hur funkar de?
Bokmärket var ju super med fin information!

Znogge sa...

Grattis till dina nya kängor. Bra skor att promenera i är A och O så där tummar jag inte på kvaliteten.

Trevlig lördag!

Hanneles bokparadis sa...

Geddfish ♥ numera har jag nästan bara barfotaskor, oerhört sköna att gå med, breda för mina ankfötter.

Znogge, numera går jag flitigt varje dag, har tidigare inte vågat ens titta på kängor, men dessa är så lätta och sköna! Önskar detsamma!

Villa Frejas bokblogg sa...

Så sköna de ser ut. Bra skor för promenader är viktigt. Vilken bonus med bokmärket.

Ama de casa sa...

Perfekt att få hjälp på traven vart du ska styra kosan när du ska ut och gå i dina nya fina skor :-)

Hanneles bokparadis sa...

Freja, det blir längre promenader i bra skor.

Ama, bra med tips även nära hemmet 🙂

Klimakteriehäxan sa...

Barfotakängor! Hoppas inte så barfotaliknande att varje liten sten gör ont att gå på! Man får många bokmärken på köpet när man shoppar.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, inte med de sulorna! Oerhört sköna att gå med! 🚶🏻‍♀️🏃🏼‍♀️

Mrs Calloway sa...

men just uttrycket barfota undrar jag över. jag tänker då på utan strumpor? men det kanske bara betyder att de inte känns som om en hade skodon på fötterna

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, det känns som gå barfota, foten rör sig skönt, naturligt, breda i tårna som foten är. Sen finns det fivefingers-skor, lite annorlunda.

femfemman sa...

En så bra bok för en göteborgare! För egen del läser jag just om guldvandringar i trakten av Funäsdalen.

Hanneles bokparadis sa...

Anna- Lena, trevligt att veta mer om sina hemtrakter.