Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

18 oktober 2021

Virginia Woolf som livstidsprojekt?


 gillar läsa litterära essäer, nu har jag något att bita i under höstkvällar;
The Essays of Virginia Woolf, Volume 5: 1929-1932 och
The Essays of Virginia Woolf, Volume 6: 1933 to 1941
Det blir 2 kg och 1500 intressanta sidor.

12 kommentarer:

femfemman sa...

Absolut imponerande!

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, och väldigt intressant!

Mösstanten sa...

Kräver sin hjärna, kan jag tänka.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, så har jag inte tänkt, Virginia Woolf är bra intressant författare, skrivit om många olika ämnen.

znogge sa...

Det kan man kalla tegelstenar men säkert intre3ssanta sådana!

Ha en bra dag och en trevlig läsning!

Ama de casa sa...

Oj! Då har du lite att göra då... :-)

Hannele på Hisingen sa...

Znogge, det finns en hel del intressant Virginia Woolf har skrivit.

Ama, behöver inte läsa allt i kväll 🙂

Anki sa...

Väldigt intressant! Woolf var geni.

wiolettan sa...

Det verkar vara en gedigen läsning. Men, bara man har tiden på sig så.
Trevlig måndag.

Hanneles bokparadis sa...

Anki, synd att hon inte var lika uppskattad under sin livstid, hon sörjde alltid att hon inte fick studera på universitet för att hon var kvinna.

Wiolettan, det blir pö om pö när andan faller på, ha en fin dag själv.

Hanna / Rak i ryggen sa...

Fina omslag. Gillar essäer, man kan ströläsa, fast en del är svårforcerade. Dock inte Woolf 🙂

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, ströläsa fungerar med många böcker, utan någon speciell ordning... essäer är trevligt.