Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

15 oktober 2021

ingen planering - fem en fredag

1 Vad står på agendan idag? hälsa på min 89-åriga mor, träna.
2 Vad har du fått boka om i veckan? fick avbryta gårdagens middag med fyllda paprikor med linser, upptäckte i facebook att första litterära föredrag på Stadsbiblioteket på ett och ett halvt år, sprang till bussen.
3 Vad vill du stryka i helgen? stryker aldrig, men tror inte vi hinner på bio och se på Bond.
4 Vad har du på planeringsstadiet? bokrelease på lördag på biblioteket, jag ska vara samtalsledare.
5 Hur planerad är du vanligtvis? planerar inget, dagen kommer som en överraskning.
                           Fem en fredag hos: ElisaMatilda.

23 kommentarer:

Susie på Stjärnarve... sa...

Kul att läsa att det är fler som inte stryker. Det finns ju strykfria tyger..... *fniss*
Men se filmer som Bond är inte riktigt min grej, gillar inte "action" utan thrillers!
KRAM/Susie

Hanneles bokparadis sa...

Susie, det finns så mycket fina material, ekologiska, lättskötta, thriller ser jag gärna i svt, kram

Ylva sa...

Vad spännande att du ska leda samtalet. Så kul att det har kommit igång kultur igen! <3

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, en riktigt bra bok, kul, så skönt att kulturen har kommit i gång, längtat 😊

Klimakteriehäxan sa...

En dag med glada överraskningar är allra bästa dagen! Vad är det för samtal du leder?

Kina sa...

Det är skönt att man inte behöver planera längre om man inte vill. Vi tar dagen som den kommer, och det gör vi även denna helg!

Hannele på Hisingen sa...

Klimakteriehäxan, bokrelease med författaren, ny bra bok, dagar med trevliga överraskningar är bäst!

Kina, hittills har det inte funnits så mycket att planera, men ny har det förändrats.

Susjos sa...

Skönt att jag inte är ensam om att inte planera, nåja. lite måste man ju ibland planera. Hoppas du hinner se Bond-filmen, den är så bra!
Ha en fin helg!

KajsaLisa sa...

Oj oj, det var böcker nästan hela helgen, missa inte Bond bara :)

Scylla sa...

Ha ha, skulle vilja sett dig rusa ifrån paprikorna mot bussen :)

Hanneles bokparadis sa...

Susjos, svårt att planer, roligare låta dagen komma med överraskningar, vilket händer ganska ofta; barnbarnen kanske ringer och vill äta lunch efter skolan eller nåt.

KajsaLisa, böcker upptar mycket av min tid, blir det inte Bond denna helg, så nästa.

Scylla, haha, jag hann precis!

BP sa...

Vi är helt överens vad gäller sista frågan. Skönt att jag inte är ensam om att vara totalt "oplanerad". Kul med bokrelease. Har ju jobbat på ett förlag och det var alltid nåt speciellt med releaser.

femfemman sa...

Är ganska välplanerad. Skulle nog inte klara vardagen annars. Ha det fint!

Hanneles bokparadis sa...

BP, visst blir man nyfiken på nya bra böcker.

Anna-Lena, vet inte, vad är det man ska planera?

Helén sa...

Oj, det var snabb reaktion, att släppa paprikorna och dra iväg. Hoppas du hinner med Bond i helgen. Jag blev medbjuden på Bond ikväll men jag känner mig helt däckad av arbetsveckan så jag hoppade över.

Hanneles bokparadis sa...

Helén, missar ogärna litterära tillställningar, varit lite svältfödd senaste året... tråkigt att vara så trött.

Bokdamen sa...

Låter som trevliga saker, stryker gör jag aldrig numera, köper inte såna kläder. ;)

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, det har funnits länge bra underhållsfria kläder, olika material till olika behov,till fest och sport.

it_is/Anette sa...

Roligt att läsa alla andras svar på samma frågor. Hoppas din helg blir fin.

Hanneles bokparadis sa...

Anette, önskar dig detsamma.

Paula Merio sa...

Jag gick aldrig på bio ens före pandemin, sitter hellre hemma i fåtöljen, men det är sällan jag sätter på en film. Hoppas det var ett trevligt biblioteksföredrag.

Hannele på Hisingen sa...

Paula, filmer i fåtöljen funkar också bra.

Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! sa...

Så fint att du ska hälsa på din mamma :) .