Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

30 oktober 2021

rymden #162

Ett vackert hologrambokmärke som ser bättre ut  i verkligheten.
Star Wars såg jag med maken typ 1981 första gången.

Kanske även Gerd, BP, Klimakteriehäxan har bokmärken.

11 kommentarer:

Ama de casa sa...

Böcker om rymden har jag faktiskt i mitt "stora" bibliotek. Anders är oerhört fascinerad av rymden :-)
Star Wars har jag aldrig sett...

Hanneles bokparadis sa...

Ama, visst är det smart 🙂 barnbarnet vill gå på rymdgymnasium i Kiruna 🪐

Geddfish ♥ sa...

Vad spännande med att vilja gå på rymdgymnasium! Jag har varit väldigt fascinerad av rymden.
Vackert bokmärke, vacker lördag!

Hanneles bokparadis sa...

Geddfish ♥ rymden är intressant, läste en liten kurs om astronomi... men längtar inte till rymden, ha en bra dag.

wiolettan sa...

Intressant ämne verkligen. Det finns så mycket som är outforskat och mycket att skriva om.
Trevlig helg.

Znogge sa...

Rymden är ett spännande och intressant ämne minst sagt. Mycket vet vi men ändå så lite.

Ha en fin lördag!

Hanneles bokparadis sa...

Wiolettan, fantastiskt att man har tagit reda på så mycket redan.

Znogge, så är det väl ofta att ju mer man vet, desto mer nytt upptäcker man.

femfemman sa...

Rymden fascinerar mig, har alltid gjort och gör fortfarande. Igår, när jag lite rund under fötterna, promenerade hemåt var det stjärnklart. Så mäktigt! Vågade dock inte titta uppåt för lång tid åt gången,..... kunde ju drullat omkull.
Idag blir det ingen ingen synlig stjärnhimmel... Synd! Tänker inte dricka en droppe vin idag. Så det hade funkat att gå ut med stjärnkarta idag. men det lär nog bli fler tillfällen, nu när mörkret har tagit överhanden. // Anna-Lena

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, underbart att studera stjärnor, man tröttnar inte

BP sa...

Hologrambokmärket är otroligt fint. Å du lyckades fota det riktigt bra. Visade också ett hologrammärket för några månader sedan, och vet precis hur svårt det är att fota "effekten". Du lyckades betydligt bättre än jag.

Min man har följt Star Wars sedan serien började. Jag har inte sett ett enda avsnitt - ooooops...

Hanneles bokparadis sa...

BP, och min man har sett flera gånger...