Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

23 december 2021

böcker jag läser nu - helgfrågan

En hög bra låneböcker från biblioteket.

Tipsa om en bok du läser eller har läst? undrar: Mia i Helgfrågan.

10 kommentarer:

femfemman sa...

Får förhoppningsvis läslust i mellandagarna. Då ska jag ta mig an min pockethög. Förts måste jag sticka klart en tröja...Tur att den julklappsutdelningen inte är förrän den 27! God Jul!

Hanneles bokparadis sa...

Anna_Lena, det låter en aning stressigt...

Mrs Calloway sa...

väldigt fin tomtemor!
nej, Christmas Pudding har vi inte här. men minsta barnbarnet har redan bokat in en bakdag.
God Jul, Hannele!

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, vi testar lite olika varje jul, headern var en artikel i Göteborgs-Posten.

Scylla sa...

Nattkorpen tyckte jag jättemycket om. Har just lyssnat klart på del 2, Tjuvdrottningen. Gurnah ska jag ta mig an i januari. Väldigt fin kofta du har i headern. God jul Hannele!

Hanneles bokparadis sa...

Scylla, min julkofta 🎄 ⭐️ 🎁

Klimakteriehäxan sa...

Oj så mycket läsning du hinner med! Önskar jG kunde komma upp i en tredjedel av din lästakt.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, prioriteringsfråga...

Åsa sa...

Härlig hög med låneböcker. :) Ser Den gåtfulla ön där också, den var bra. God fortsättning Hannele!

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, köpte den till barnbarn ❤️