Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

09 december 2021

julklappsbok till mig själv - helgfråga

Årets Nobelpristagare Abdulrazak Gurnah är jag nyfiken på,
jag har själv köpt ett par böcker, och lånat två på biblioteket.

Har du önskat någon bok i julklapp? undrar: Mia i Helgfrågan.

16 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Har köpt en av hans böcker i julklapp till Maken. Vilket betydet att jag också får läsa den.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, smart att köpa sånt man gillar själv 🙂

Mrs Calloway sa...

jag funderar faktiskt på att köpa nobelpristagaren till mig själv. vet bara inte vilken

femfemman sa...

Blir nog att kolla på adlibris pocketlista och kolla vad som kommit ut i pocket.Alltid hittar man något.🙂👍

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, By the Sea rekommenderas att börja med av Maria Olaussen, professor i engelska med litteraturvetenskaplig inriktning i Göteborg, jag har även köpt Den sista gåvan

Anna-Lena, ännu är inte så många översatta, jag har lånat på biblioteket.

Christina Karlsson sa...

Jag har fortfarande ingen bok av nobelpristagaren, så den önskar jag också mig.

God läsning!

Robert W sa...

Gurnah är jag nyfiken på, framför allt för att alla kulturjournalister var totalt slagna av häpnad när hans namn offentliggjordes. Han måste vara en sjutusan till författare som lyckades bli upptäckt av akademien.

Hanneles bokparadis sa...

Christina, jag tycker Gurnah har trevligt sätt att skriva.

Robert W, Gurnahs böcker används som litteratur i Göteborgs universitet, han är känd av professorn, översättaren är också från Göteborg.

Mrs Calloway sa...

då beställer jag By the Sea! tack för det rådet!

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, jag ser fram emot att läsa Abdulrazak Gurnah.

Mia Eggimann sa...

Jag känner mig inte alls intresserad av författaren

Hanneles bokparadis sa...

Mia, Abdulrazaks texter är intressanta och ganska lättlästa.

Ama de casa sa...

Här får vi inga julklappar så det är ingen idé att önska sig nåt :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, lite hemliga paket är väl kul 🙃

Åsa sa...

Ja just det, det var nobelpristagaren det. Avvaktar o ser vad det tycks om böckerna sen.

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, Gurnah är trevlig läsning.