Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

04 januari 2022

Queen Victoria's Sketchbook 1848

Queen Victoria's Sketchbook, an album containing 100 drawings by Queen Victoria. The drawings, which date from 1848 to 1854, show views of landscapes near Windsor Castle, Osborne House and Balmoral Castle, as well studies of her children and Balmoral tenants. The album also contains drawings documenting the royal family's visits to around the United Kingdom and Ireland and visits to the continent.
Viktoria av Storbritannien kunde måla.

4 kommentarer:

Christina Karlsson sa...

Den skulle jag vilja bläddra i!
God fortsättning på 2022!

Hanneles bokparadis sa...

Christina, fint bokfynd för en anglofil 🇬🇧
Tack detsamma!

Ama de casa sa...

Utrikiska böcker är nog mer lättlästa när det är bilderböcker ;-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, platserna kände du nog igen 😀