Jag Àr anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och Àga böcker, lÀser, fotograferar, periodvis lÀsare; lÀser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek Àr uppfylld, Àr gift med en boklÀsare som Àlskar Fantomen. Som mormor och farmor lÀser jag Àven barnböcker. Jag mÄr bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker mÄste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den hÀr bloggen:

08 januari 2022

praktiska bokmĂ€rken 🌈 #170


Fina fĂ€rgglada post-it-lappar som inte ramlar och dĂ€r man kan skriva anteckningar, speciellt om det Ă€r en lĂ„nebok. 

Kanske Àven Gerd, BP har bokmÀrken.

12 kommentarer:

Ama de casa sa...

Verkligen hÀrligt med fÀrgerna :-)

KlimakteriehÀxan sa...

Idag hÄller sig den riktiga regnbÄgen sannerligen sig borta ... hu sÄ grÄtt!

Hanneles bokparadis sa...

Ama, nĂ„got för alla smaker 🌈

KlimakteriehĂ€xan, jag rĂ€knar hellre de soliga dagarna ☀️

Znogge sa...

FĂ€rgglatt och fint!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, och fungerar fint för de ramlar inte 🙃

Lena i Wales sa...

FĂ€rgglatt och fint!
Trevlig lördag!

BP sa...

Älskar dessa fĂ€rgglada bokmĂ€rken. Har aldrig sett dessa "post-itsar". Bra gjort dĂ€r:-)

Geddfish ♥ sa...

Dessa klistermÀrken gillas skarpt. Har sjÀlv nÄgra smÄ post-it lappar diskreta, för just smÄ instick. RegnbÄgsfÀrgerna storgillas!

Hanneles bokparadis sa...

Lena i Wales, önskar detsamma

BP, blir glad nĂ€r jag hittar sĂ„nt 🙂

Geddfish ♥ gĂ„r att anvĂ€nda till allt möjligt 🌈

Ylva sa...

Vilka fina! Mamma vill ha ett bokmÀrke med magnet sÄ nu letar jag efter det, trevlig uppgift.

Paula Merio sa...

Jag sparar remsor frÄn kuvert jag fÄr i posten som bokmÀrken. DÄ kan jag anteckna sidnummer o dyl inför bokrecensioner. Ju lÀngre remsa desto mer fÄr det plats. Alla sÀtt Àr bra, men dina Àr mycket vackrare...

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, magnetbokmÀrken fungerar fint ocksÄ.

Paula, samma hÀr, jag skriver upp sidonummer, lÀttare att skriva recensioner om lÄneböcker.