Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

19 februari 2022

läslinjal #176

Lång fin läslinjal kan behövas om man läser antik grekiska (Norma Jeane Baker av Troja av Anne Carson professor i klassiska språk).
Lässtrategier på baksidan, tips om läsning (KLICKA).

Kanske även Gerd, BP har bokmärken.

12 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Oj, vilken bok! Läser du den?
Tjusigt bokmärke i alla fall.
Trevlig lördag från snöigt Lidköping

Rämmengården sa...

Jag känner inte till din bok. Fint bokmärke i alla fall.

Ama de casa sa...

Fast bör man inte ha läslinjalen rak för att den ska funka bra? ;-)

Hanneles bokparadis sa...

Geddfish ♥ Anne Carson är intressant författare, ofta tippad som Nobelpristagare, många hennes böcker är översätta till svenska. Ha en bra dag, lite snö, i Göteborg skiner solen.

Nina, helt ny lite annorlunda bok.

Ama, jag ville lyfta fram det grekiska ordet 😀

Znogge sa...

En del elever tycker om att läsa med linjal så varför inte.

Linnea/Bokblomma sa...

Vilken smart pryl! :)

Lena i Wales sa...

Känner inte till författaren.
Kul bokmärke.
Skön lördag!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, fungerar utmärkt även som bokmärke.

Linnea, kan användas till mycket!

Lena i Wales, Anne Carson är väl ingen storsäljare. lite smal.

BP sa...

Läslinjalen utan de typiska linjalegenskaperna är jättefin. Ett riktigt bokmärke. Sedan är det en helt annan sak om det fortfarande finns folk som läser antik grekiska;-)

Hanneles bokparadis sa...

BP, kanske inte så vanligt, men finns som valfritt ämne på vissa gymnasier.

KajsaLisa sa...

Kul grej, man kanske skulle testa.

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, minns inte var jag hittade denna.