Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

17 mars 2022

saknad författare - helgfråga

De författare jag tyckt om har levererat ganska bra, några favoriter har dött.

Författares livslängd med några undantag, en del är kända ett tag sen är de borta helt. Är det någon författare du saknar??
undrar: Mia i Helgfrågan.

9 kommentarer:

Anki sa...

Jag saknar Terry Pratchett. Hans böcker är roliga och fantastiska.

Hanneles bokparadis sa...

Anki, tack för tips, inte läst Pratchett.

znogge sa...

Jag tycker det finns en del jag kan sakna. Samtidigt så tillkommer det nya att upptäcka vilket är väldigt givande.

Mrs Calloway sa...

PO Enquist och Torgny Lindgren hade en ju gärna läst lite mera av

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, visst är det roligt att även upptäcka nytt.

Mrs Calloway, har en del oläst av dem i bokhyllan.

Mia Eggimann sa...

Det var inga författare jag kände till

Hanneles bokparadis sa...

Mia, Edna O’Brian är ganska flitigt översatt till svenska.

Åsa sa...

Ja, har de dött kan man nog inte förvänta sig några nya alster, spökskrivare kanske? ;)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, eller så får man leta på antikvariat 🙂