Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

11 april 2022

Film Stars Don't Die in Liverpool - svtPlay

Film Stars Don't Die in Liverpool, ett biografiskt drama som följer den lekfulla och passionerade relationen mellan Hollywoodstjärnan Gloria Grahame och hennes betydligt yngre älskare Peter Turner. Det som börjar som en het affär utvecklas snabbt till en djupare relation men deras kärlek och livslust sätts på svåra prov av händelser som de inte rår över. Filmen skildrar verkliga händelser och bygger på en bok av Peter Turner. I rollerna: Annette Bening, Jamie Bell, Kenneth Cranham, Julie Walters m.fl. Se: HÄR.

6 kommentarer:

Ama de casa sa...

Låter som en bra film, jag gillar verklighetsbaserade historier. Tack för tipset!

Hanneles bokparadis sa...

Ama, riktigt sevärd fin film.

znogge sa...

Tack för tipset. Det låter som en film i min smak.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, jag tyckte mycket om den, bra skådespelare.

Mrs Calloway sa...

den måste jag se. har dåligt grepp om vad SvT har att bjuda på

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, finns väldigt mycket bra filmer i svt.