Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

07 maj 2022

bokvisdomar #186

A house without books
is like a room without windows
- Horace Mann
Adlibris förpackning innehåller kul bokvisdomar, ska klippa till bokmärken.

Kanske även Gerd och BP har bokmärken.

7 kommentarer:

Susie på Stjärnarve... sa...

Trevligt med "visa kommentarer"!
KRAM/Susie

Znogge sa...

Passande omslag :D

Ama de casa sa...

Jag brukar titta in i insideshytterna när jag går förbi och det städas och tänker då att så skulle jag inte vilja bo. Sååå instängt!

BP sa...

Den förpackningen är helt i min smak! Rolig och fräck. Åsså finns där en sax också som kan vara till hjälp när du klipper till förpackningen till bokmärken:-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, man sover ju bara...

BP, lite anvisningar att jag inte klipper fel 🙂

Mösstanten sa...

Det känns så bra att läsa Thomas Mann-citatet. Det värmer.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, bra citat, tydligen Thomas Manns bror, eller reformator Horace Mann...?