Jag Àr anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och Àga böcker, lÀser, fotograferar, periodvis lÀsare; lÀser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek Àr uppfylld, Àr gift med en boklÀsare som Àlskar Fantomen. Som mormor och farmor lÀser jag Àven barnböcker. Jag mÄr bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker mÄste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den hÀr bloggen:

25 juni 2022

mitt dyraste bokmĂ€rke 🇬🇧 #193

I vanliga fall gör jag slut pÄ mina sista pengar pÄ flygplatsen, men nu innan resan hittade jag 20 pund i passet. Jag blev förvÄnad nÀr taxichauffören sa att sedeln Àr för gammal... kortmaskinen i taxin fungerade inte, men min medresenÀr lÄnade mig en sedel. Annars föreslog chauffören att han kunde köra till cash machine (Äkte taxi för jag kunde ju inte gÄ sÄ mycket i London för min skadade fot). BÄde sedeln och taxikvitto fÄr bli bokmÀrken i nÄgra trevliga guideböcker.
Kanske Àven Gerd och BP har bokmÀrken.

10 kommentarer:

Ama de casa sa...

Snopet! Men det ordnade sig ÀndÄ. PÄ köpet fick du ju ett bokmÀrke ocksÄ :-)

Carita Liljendahl sa...

Ja, det hÀr med sedlar som blivit för gamla Àr ju intressant i sig :-)
Jag brukar kolla pÄ era bokmÀrken men Àr inte med i "utmaningen" sjÀlv.

Hanneles bokparadis sa...

Ama, snĂ€llt av taxichauffören ge mig ett extra bokmĂ€rke 🙂

Carita, sĂ€llan jag har gamla sedlar liggandes men nu har man ju inte rest pĂ„ ett par Ă„r 🇬🇧

KlimakteriehÀxan sa...

Har varit med om samma sak, hittat sedlar som blivit för gamla. Lite snopet.
Du börjar i alla fall fÄ rÀtt gott om bokmÀrken nu ...

znogge sa...

DÄ fÄr den gamla sedeln en ny karriÀr som bokmÀrke. Fungerar fint det med :D

Glad midsommardag!

Hanneles bokparadis sa...

KlimakteriehĂ€xan, har ju ganska mĂ„nga böcker ocksĂ„ 📚

Znogge, perfekt i brittiska reseböcker 🇬🇧

BP sa...

Gamla utgÄngna sedlar Àr perfekta bokmÀrken. Funderar faktiskt pÄ att plasta in dom, för att de ska hÄlla lÀnge.
DÄ var det ett tag sedan nÀr du var i England. Det hÀnde mig med för mÄnga Är sedan nÀr mina mynt frÄn 1970-talet absolut inte gick att anvÀnda lÀngre Är 2000...

Hanneles bokparadis sa...

BP, inte fel om man har möjlighet, dÄ blir de som riktiga bokmÀrken

Anki sa...

Jag visste inte att sÄdant kan hÀnda! Ett fint bokmÀrke.

Hanneles bokparadis sa...

Anki, vissa lÀnner byter sedlar, och nu har man inte kunnat resa pÄ ett par Är.