Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

15 september 2022

e-bokens dag - helgfråga

Läste e-tidningar en period i Readly, sämre där nu.
Göteborgs-Posten läser jag i min lilla iPad.
Föredrar riktiga böcker, läser ju en del äldre böcker, faktaböcker också bäst på papper.


På söndag är det e-bokens dag. Hur går det med ditt läsande av e-böcker?
undrar: Mia i Helgfrågan.

14 kommentarer:

Anki sa...

Jag gillar inte e-böcker. Jag vill ha böcker på papper.

Hanneles bokparadis sa...

Anki, trivs mest med pappersböcker, läst några e-böcker från bibliotekt i min lilla iPad när kön varit lång.

femfemman sa...

E-böcker. Nej, tack. Vill HÅLLA i en BOK och bläddra i papper.

Mrs Calloway sa...

nöden har ingen lag. är e- bok reså e-ljudbok det som är mest praktiskt och finns till hands så blir det det. läser också tidningar på nätet. men jag föredrar både böcker och tidningar i pappersform

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, försöker testa lite olika

Mrs Calloway, Göteborgs-Posten läser jag allt oftare i min lilla iPad i sängen, sämst med ljudböcker

Bokdamen sa...

Pappersböcker och ljudböcker passar mig bäst. Blir så mycket skärmtid på jobbet och privat. E-böcker sista utväg när det inte funnits bok eller ljudbok och det varit måste läsning i jobbet eller bokcirkel.

znogge sa...

Här går det inte alls utan jag vill hålla i en bok eller i en tidning.

Robert W sa...

Jag vill inte heller ha e-böcker.

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, bra att det finns något för alla

Znogge, försoker med allt det nya ibland.

Robert W, lycka att läsa en gammal pappersbok 🙂

Lena sa...

Jag föredrar också pappersböcker.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, pappersbok med riktigt bokmärke 📚

Mia Eggimann sa...

Readly är bra men känner inte jag har tid för tidningar också

Hanneles bokparadis sa...

Mia, bläddrade bland engelska trädgårdstidningar en period 🇬🇧

Åsa sa...

E-böcker blev nog inte så stort som en del hade tänkt, mer som ett sorts komplement för många.