Jag Àr anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och Àga böcker, lÀser, fotograferar, periodvis lÀsare; lÀser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek Àr uppfylld, Àr gift med en boklÀsare som Àlskar Fantomen. Som mormor och farmor lÀser jag Àven barnböcker. Jag mÄr bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker mÄste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den hÀr bloggen:

29 oktober 2022

Kirjanmerkki đŸ‡«đŸ‡ź #208

i en bokaffĂ€r i Finland lĂ„g det bokmĂ€rken i en liten lĂ„da, bra lĂ€tta souvenirer. Nu vet ni vad bokmĂ€rke heter pĂ„ finska đŸ‡«đŸ‡ź  Kanske Ă€ven Gerd och BP har bokmĂ€rken.

8 kommentarer:

Znogge sa...

DÄ kan jag nÄgot ord pÄ finska i alla fall. Ett sprÄk som verkligen Àr helt olikt svenskan vilket i och för sig inte alls Àr konstigt.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, helt olik bĂ„de svenska och ryska, bara hamnat dĂ€r emellan… 😳

Geddfish ♥ sa...

MÀrke slutar pÄ i pÄ finska, en del ord kan vara lÀtta.
Kul bokmÀrken!

Hanneles bokparadis sa...

Geddfish ♥ bokmĂ€rken som inte finns i Akademibokhandeln...

BP sa...

Det Àr precis som jag sÀger - ta det svenska ordet, lÀgg till ett "i" pÄ slutet och vips sÄ har du det finska ordet. NÀstan i alla fall - mÀrke merkki;-)

Hanneles bokparadis sa...

BP, precis, snabb finsklektion đŸ‡«đŸ‡ź

Älskar att lĂ€sa sa...

Alltid kul att hitta fina bokmÀrken! :)

Hanneles bokparadis sa...

Agneta, kul att besöka bokaffĂ€rer pĂ„ resor 📚