Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

05 november 2022

svårt val #209

fina metallbokmärken
Veckans svåra fråga; vilket bokmärke valde jag? Hittade i en bokaffär i Oban i Skottland i sommar. Bra souvenir, väger inget och tar inte plats. Kanske även Geddfish ♥ och BP har bokmärken.

12 kommentarer:

Znogge sa...

Ja, ibland ställs man inför svåra val ;-)

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, tur att jag inte känner nån med R 🥹

Anna i Portugal sa...

Inte svårt för dig så klart, du valde väl H. Hade inte varit svårt för mig heller då min mans namn börjar på R :)

Hanneles bokparadis sa...

Anna i Portugal, då får du väl köpa passande bokmärke till honom 📚

Geddfish ♥ sa...

Du valde H såklart!
Snyggt och trevligt.

Hanneles bokparadis sa...

Geddfish, en trevlig slump att jag såg dessa 🙂

femfemman sa...

Klart att du ska ha ett H. Fast jag hade valt Book Lovers!

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, Book Lovers var bara en stor skylt för lämpliga presenter

Hannas krypin sa...

Jag hade kunnat ta både två eftersom jag heter Hanna och min man Rickard. Men jag antar att du tog H:et. :-)

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, det skulle ju ha passat perfekt för er! 🙂

BP sa...

Det är riktigt, riktigt snygga dina metallbokmärken. Dessutom kan man inte förväxla sina böcker när de är märkte med "H" och "R";-)

Hanneles bokparadis sa...

BP, men jag köpte bara H 🙂