Jag Àr anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och Àga böcker, lÀser, fotograferar, periodvis lÀsare; lÀser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek Àr uppfylld, Àr gift med en boklÀsare som Àlskar Fantomen. Som mormor och farmor lÀser jag Àven barnböcker. Jag mÄr bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker mÄste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den hÀr bloggen:

08 december 2022

min julklapp 🎁 helgfrĂ„ga

Önskat att sonen gör en fotobok om vĂ„r vandringsresa
i Cornwall, vi vandrade 70 km pÄ 7 dagar.

Sonen fÄr enligt önskelista Navigation i teori och praktik av Börje Wallin som beskriver principer, instrument, problem och praktisk tillÀmpning av nutida terrester navigation, inklusive satellitnavigering, övrig instrumentnavigering med radar, kompass, lod och logg, samt visuella metoder.

Har du önskat dig nÄgot i julklapp?
undrar: Mia i HelgfrÄgan.

16 kommentarer:

KlimakteriehÀxan sa...

Underbar bild pÄ dig!

Hanneles bokparadis sa...

KlimakteriehĂ€xan, gillar min nya frisyr 😅

Mrs Calloway sa...

jÀttefin frisyr! Àr det en vandringsstav som syns bakom dig?

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, köpte nya hopfÀllbara vandringsstavar som jag kunde ta med pÄ flyget. Riktigt bra stöd Àven i nerförsbackar nÀr man kortade ner dem - sonen lÀrde mig.

Anna i Portugal sa...

HÀrlig bild som verkligen visar hur det blÄser utmed kusten :) Jag önskar mig aldrig nÄgra julklappar.

Hanneles bokparadis sa...

Anna i Portugal, ett minne av vĂ„r vandring vill jag ju ha! 🇬🇧

znogge sa...

Vilken hÀrlig bild pÄ dig och vilket fint minne av er resa det skulle vara!

femfemman sa...

En sÄchÀrlig bild! Du ska se att du fÄr det du önskar.
Har nog ingen direkt önske julklapp. Det enda jag önskar det Àr att nÀra och kÀra ska mÄ bra...

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, ett minne för livet, mitt livs vandring innan min 70 Ärs födelsedag!

Anna-Lena, jag vet att jag kommer att fĂ„ en fotobok, har nu fĂ„tt uppfylla min dröm om en vandringsresa i Cornwall i bĂ€sta sĂ€llskap! 💕

Hanna / Rak i ryggen sa...

Underbar bild!

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, jag blir glad nĂ€r jag tittar pĂ„ den, minns höstens vandring med sonen 🇬🇧

Robert W sa...

Det vore vÀl en riktigt fin julklapp!

Christina Karlsson sa...

En fotobok om en av era vandringsresor lÄter hÀrligt. Och jag hÄller med ovanstÄende kommentarer om att det Àr en uppfriskande och hÀrlig bild!
Ha en fin helg!

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, ett riktigt fint minne av vĂ„r vandring med sonen! 😍

Christina Karlsson, ett minne av min uppfyllda dröm, önskar detsamma!

Mösstanten sa...

Det lÄter som en mycket fin julklapp

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, jag Ă€r sĂ„ lycklig att jag fick genomföra min drömvandring! 🇬🇧