Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

15 april 2023

har jag alla böcker...? #225

yngste sonen:
"Mamma, en bok du inte redan har... trodde du har en kopia på alla trycksaker som kom, men jag kanske blandar ihop dig med något kungligt bibliotek."

Bibliotekskort kan användas som bokmärke, kanske Gerd och BP har bättre.

10 kommentarer:

Anna i Portugal sa...

Då har du många böcker, vilket jag anat, men det är nog fler än jag kan gissa :)

Klimakteriehäxan sa...

Även om ditt bibliotek inte kan kallas kungligt tillhör det väl i alla fall Hisingens drottning?

Hanneles bokparadis sa...

några tusen har det nog blivit under ett halvt sekel 🦚

Äventyret framtiden sa...

Känn dig synnerligen hedrad! Det är inte alla som bli ihopblandade med ett kungligt bibliotek! :)

znogge sa...

Ha ha, det var ett gott betyg till dig och din boksamling :D

femfemman sa...

Böcker i vartenda rum??? Från golv till tak? God lördag!

Hanna / Rak i ryggen sa...

Träffsäker kommentar! Är övertygad om att ditt bibliotek är bättre än kungens 🙂

Hanneles bokparadis sa...

inga bokhyllor i badrum och hall

BP sa...

Hahaha! Sonen gillar sin mamma - bokdrottningen från Hisingen:-) Å då du inte bara verkar samla på böcker och påfåglar utan även på lånekort så lär du nog ha bokmärken för lång t id framöver;-)

PS. Gillar den nya designen på lånekortet - orange och grått är en lysande kombo. DS.

Hanneles bokparadis sa...

BP, jo är flitig besökare på biblioteket 🙂