Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

07 augusti 2023

boktriss I

Bokstaven är: I.
Författare: Nämn en författare på bokstaven det får vara för eller efternamn:
Inger
Alfvéns Ur kackerlackors levnad väntar i min bokhylla.


Boktitel: En boktitel där boken ska börja på måndagens bokstav:
Is (Ice) av Anna Kavan.


Ett bokomslag som börjar på bokstaven för veckan: 
På tunn is : En resa till Antarktis av Jenny Diski.


Boktriss
hos: Mia.

13 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

Kavans bok Is läste jag gärna trots att det är SF.Jenny Diski har jag också läst men det är länge sedan. också Inger Alfvén har jag läst en del av

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, tyckte mycket om Anna Kavans bok

Robert W sa...

Ur kackerlackors levnad är en boktitel som avskräcker mig.

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, Inger Alfvéns bok anses vara bra.

Lena sa...

Har inte läst dessa böcker, men de verkar intressanta.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, riktigt bra författare 📚

Klimakteriehäxan sa...

Kackerlacksboken läste jag trots min gedigna avsky för det djuret ...
Nu påminner du mig om en annan "Is", av Ed McBain, den minns jag enbart för att den var så otroligt illa översatt.
Nu har jag varit en liten stund på din blogg och nu skickats vidare till sidan "Vem vill du knulla?" med ett antal nakna damer på bild. Inte riktigt bra kan jag tycka.

Mia Eggimann sa...

Isberg hittade jag då ingen bok med, kul vad alla hittar olika.

Hanneles bokparadis sa...

MIa, fint med igelkottar också.

Paula sa...

Gillade både Antarktis och Kackerlackorna även om det var ett tag sen jag läste den.Is behöver jag förmodligen läsa, låter spännande

Hanneles bokparadis sa...

Paula, tyckte mycket om Kavans Is.

Åsa sa...

Is är jag nyfiken på!

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, tyckte mycket om Is.