Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

23 september 2023

koreanskt #244

Fjortonåriga barnbarn var på scouternas World Scout Jamboree 2023 tre veckor i Sydkorea. Hon har ett sydkoreanska sedlar kvar, runt 30 kronor, blir bra bokmärken i sydkoreanska böcker.

Barnbarnet fick tre böcker med sydkoreanska författare: Vår förvridne hjälte av Yi Munyol och två böcker av Sun-Mi Hwang. Kanske även Gerd och BP har bokmärke.

10 kommentarer:

Znogge sa...

Fina bokmärken och minnen från resan kan jag tänka.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, inte ofta man reser till Sydkorea.

Klimakteriehäxan sa...

Har läst väldigt få böcker från Sydkorea - men ett par som handlar om hur man lyckats fly över gränsen från Nord-.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, flera såna böcker har jag läst.

BP sa...

WOW! Gissar att det inte är många som kan "skryta med" sydkoreanska sedlar. Så fina dom är. Men inflationen verkar vara betydligt högre sär än i Sverige;-)

Hanneles bokparadis sa...

BP, härlig intressant resa för fjortonåringen.

Anna i Portugal sa...

Såg en koriansk film igår, ingen höjdare tycker jag :) En fantastisk upplevelse för barnbarnet!

Hanneles bokparadis sa...

Anna i Portugal, jag har sett flera bra koreanska filmer, på bio och i svt.

KajsaLisa sa...

Kil att få åka på ett riktigt jamboree, själv hann jag inyr med det under min scoutkarriär.

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, lite busigt väder med 14-åringen nöjd.