Jag Àr anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och Àga böcker, lÀser, fotograferar, periodvis lÀsare; lÀser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek Àr uppfylld, Àr gift med en boklÀsare som Àlskar Fantomen. Som mormor och farmor lÀser jag Àven barnböcker. Jag mÄr bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker mÄste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den hÀr bloggen:

15 december 2023

anglofiliskt julpynt 🇬🇧 fem en fredag

1 Har du nÄgonsin missat nÄgot inbokat? minns inget.
2 Vad Àr vanligtvis anledningen till att du Àr sen? lÄngsam pÄ morgnar.
3 Vad har du nyligen blivit klar med innan utsatt tid? har fÄ tider att passa.
4 Vad har du för strategi för att inte vara stressad? struntar i allt oviktigt.
5 Vad vĂ€ntar du pĂ„? att sonens familj kommer 💚

Sen Fem en fredag hos: ElisaMatilda.

Anglofiliskt julpynt passar i mitt Londonrum 🇬🇧

17 kommentarer:

Boklysten sa...

En bra strategi för att inte bli stressad.

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, sÀllan jag kÀnner mig stressad.

Kina sa...

Kan instĂ€mma i alla dina svar, utom m-jligtvis 2:an.Är visserligen lĂ„ngsamt pĂ„ morgnarna, men har jag nĂ„got inbokat sĂ„ gĂ„r jag upp i tid för att inte komma för sent! Trevlig helg!

Hanneles bokparadis sa...

Kina, nĂ„got inbokat sĂ„ anvĂ€nder jag vĂ€ckarklockan ⏰

Mrs Calloway sa...

morgonen Àr inte min bÀsta tid. men det finns ju som sagt vÀckarklocka.har jag tider att passa brukar jag hÄlla dem. och vara ute i god tid dessutom.

Znogge sa...

Vi missade ett barnkalas en gÄng men sedan dess har det inte hÀnt.
SĂ„ fina julprydnader!

Hanneles bokparadis sa...

Mornar har vÀl aldrig varit min bÀsta tid, hör att det kan Àndra sig nÀr man blir gammal, inte mÀrkt nÄgot...

Paula sa...

Du svarar som vanligt kort och koncist. Jag Àr ocksÄ seg pÄ mornarna med det gör liksom inget dÄ jag aldrig bokar in nÄgot före tolv

BP sa...

Ditt julpynt Àr sÄÄÄÄÄÄÄ roligt! Helt i min smak!
Du verkar rent allmÀnt vara en cool, lugn och tillbakalutad kvinna som klarar det mesta utan att hetsa upp sig i onödan. Bra, sÄ ska det vara, speciellt nu dÄ du Àr pensionÀr:-)

Hanneles bokparadis sa...

BP, brittiskt julpynt gör mig glad 🇬🇧

Susjos sa...

PÄ mornarna tar jag det vÀldigt lugnt, finns inget bÀttre! En fördel nÀr man jobbar natt!
Trevlig helg!

Hanneles bokparadis sa...

Susjos, jobbade natt nĂ€r barnen smĂ„, men fick sĂ€llan sova ut pĂ„ dagarna. Nu fĂ„r jag bestĂ€mma min dygnsrytm sjĂ€lv 🙂

Anna i Portugal sa...

Jag Ă€r aldrig sen. Är en sĂ„n dĂ€r jobbig person som rent av kan komma för tidigt :)

Hanneles bokparadis sa...

Anna i Portugal, sÀllan olÀmpligt komma för tidigt.

www.saramadeleine.se Orsakullan sa...

MÄnga kan nog vara lite trögstartade pÄ morgonen.

KlimakteriehÀxan sa...

Missade ditt brittiska julpynt. Kul med en dubbeldÀckare i granen!

Hanneles bokparadis sa...

dubbeldĂ€ckare ger mig fina minnen 🇬🇧