Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

13 april 2024

Rosendals Trädgård #9

Rosorna doftar ljuvligt vid det gamla orangeriet vid Rosendal.
Bakom blommorna finns butik, kafé och restaurang.
Fint att sitta under äppelträd och njuta av sin lunch.
Man kan låna sax och köpa blommor med sej hem.

Inte bara tunnelbana i huvudstaden, man kan åka färja också.

9 kommentarer:

femfemman sa...

Typiskt mej; De gånger vi besökte Stockholm, så har vi oftast lämnat stadskärbsn ganska snabbt, och begett oss till med "på landet"- liknande ställen. Rosendahls trädgårdar är en av de platserna.

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, jag har gjort en trädgårdsresa i vår huvudstad, finns mycket fint sevärt.

Anna i Portugal sa...

Jag har fikat i den trädgården, men det var innan mitt trädgårdsintresse tagit fart..

Hanneles bokparadis sa...

Anna i Portugal, så är det ibland, och jag har gått förbi en del bokaffärer 🙂

Znogge sa...

Vilken ljuvlig miljö! Tänk vilken härlig årstid som ligger framför oss nu.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, jo, sommaren passar bäst för dessa besök.

Hanna / Rak i ryggen sa...

Ser härligt ut!

Klimakteriehäxan sa...

Har du varit där nyligen????

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, finns mycket fint i Stockholm.

Klimakteriehäxan, min blogg ger både nya och gamla tips.