Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

11 maj 2024

picknick á la Gustav III #13

Andreas i kungens park av Ulla Sundin-Wickman (1965) hittade jag på loppis efter att ha besökt Hagaparken, trevligt illustrerad.
[]
Mysigt ställe att ha picknick på sommaren i Hagaparken.
[]
Gustav III byggde Ekotemplet i Hagaparken för att kunna äta ute.Kalla dagar åt Gustav III inne i sin paviljong med föräldrarna.

4 kommentarer:

Veiken sa...

Pick nick i olika parker är trevligt även om Gustav III inte är inblandad! :)

Hanneles bokparadis sa...

Veiken, finns mycket trevligt i huvudstaden 🙂

Susjos sa...

Härligt att se lite bilder från Hagaparken, jag bor ju inte alls långt därifrån!
Skönt med den årstid som nu kommer då man kan vara mera ute, och kanske ha pick-nick!

Hanneles bokparadis sa...

Susjos, nu äter jag frukost på altanen nästan varje morgon 🙂