Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

10 augusti 2024

bokaffär i Frankrike #26


Som konstverk denna miniatyrbokhylla.

Histoire de France au féminin.

Librairie Eureka Street.

6 kommentarer:

Znogge sa...

Jag gillar att besöka bokaffärer utomlands. Dock hade det nog inte blivit något inköp här för min franska är inte den bästa...

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, min franska är helt obefintlig, maken har tränat med äldsta barnbarn. Väggkalender köper jag ofta på resor, men glömde.

Susie på Stjärnarve... sa...

Franska böcker är inget för mig - om dom inte är översatta förstås! Har aldrig ens försökt mig på att lära mig, det får räcka med svenska och engelska...
KRAM-Susie

Hanneles bokparadis sa...

Susie, jag kan ingen franska heller, men gillar många översatta franska författare, och sett många bra franska filmer i svt.

Klimakteriehäxan sa...

Bokhandlar i just Frankrike har jag förvisso besökt, men aldrig stannat länge i. Orkar inte läsa på franska.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, finns bokmärken, pennor, väggkalendrar...