Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

23 september 2024

Mitt livs värsta julafton av Bodil Malmsten


Mitt livs värsta julafton
finns i Svartvita bilder & andra noveller av Bodil Malmsten. En kort novell, fragmentariskt skrivet om olika minnen. Hemgjord glass som systrarna inte fått hemma tidigare, det blir lite fel vid serveringen.

"Och Åsa och jag har flätor och kort lugg och hemvävda kjolar med bröstlapp och korviga strumpos och varsin plastbrosch med en plastdansös och vi ser ut som två helt vanliga barn - glada.
   Åsa sitter i farmors knä.
"

Novellresan 2024 hos Ugglan.
September: Barndomslandet.

Inga kommentarer: