Jag Àr anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och Àga böcker, lÀser, fotograferar, periodvis lÀsare; lÀser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek Àr uppfylld, Àr gift med en boklÀsare som Àlskar Fantomen. Som mormor och farmor lÀser jag Àven barnböcker. Jag mÄr bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker mÄste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den hÀr bloggen:

18 oktober 2024

klĂ€dd i bok 📙


Sonen fyller fyrtio bara en gÄng, han hade stor fest med utklÀdda vÀnner. Han sjÀlv hade en överdel av pantburkar. Matchande kilt i kompostpÄsar, badrumsmatta blev tofflor. SvÀrdottern har en överdel av torrmopp och kjol i rosa plasthandskar. Tofflorna i skurmoppsmaterial. Jag har klÀtt mig i Svenska LitteratursÀllskapets Ärsbok 1888, maken en japansk tavla. Mycket fin fantasifull Ätervinning pÄ dansgolvet.

Inga kommentarer: