Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

18 september 2010

Upptäcktsfärd i England

Upptäcktsfärd i England (1956) av Eva von Zweigbergk har jag letat efter ett tag, köpte till slut på nätet. Jag njuter av varje sida, fullt med fina detaljer, författaren träffade till och med Vita Sackville-West i Sissinghurst.

4 kommentarer:

EvaB sa...

Vilken mysig blogg du har! Den ger verkligen känslan av ett inbott älskat bibliotek.
Eva von Zweigberk, det är väl författarinnan bakom min favoritjulbok Johans Jul! Kan tänka den här Upptäcktsfärden är fin också.

Hanneles bokparadis sa...

Eva B, tack för de fina orden och tack för tipset, ska hålla ögonen öppna, jag är en stor juläskare.

Anna Amnell sa...

Kansikin vaikuttaa kiinnostavalta.

Hanneles bokparadis sa...

Anna, tässä kirjassa on paljon kivaa lukemista.