Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

25 september 2017

nostalgifynd i min mataffär U.N.C.L.E

Vår lokala mataffär hade kundkväll och ville bli av med dvd:ar, de hade bingosnurra, jag vann och valde The Man from U.N.C.L.E. En film som jag verkligen velat se men missade på bio så klart. De har visat gamla avsnitt på svt, helt underbart knasig humor och framtidsteknik à la 1960.

11 kommentarer:

Joelinda sa...

Jag köpte en DVD med Helgonet för något år sedan, det var jättekul att kolla alla löjliga slagsmål där knytnävarna är flera decimeter från den de "träffar" och alla bilar där bakgrunden är fult inklippt för att synas genom rutorna. Men också intressant att studera hur ohyggligt mycket de rökte i filmer förr i tiden och hur märkligt oblodigt det tydligen var att bli mördad på 1970-talet :)

Hanneles bokparadis sa...

Joelinda, precis, snälla slagsmålen och artigheten, gillad det!

John Romeo sa...

Jag gillar den gamla serien bättre än den nya filmen. Betydligt mer känsla i 60-talsformatet.

znogge sa...

Åh, dem minns jag att man satt klistrad framför!

Hanneles bokparadis sa...

John Romeo, de gamla bättre men roligt att se även denna.

Znogge, de gamla visades i svt för något år sedan, charmigt!

Nilmas Bokhylla sa...

Vad kul när man hittar lite såna fynd!

Hanneles bokparadis sa...

Nilma, gäller att vara där och hålla ögonen öppna!

Mrs Calloway sa...

denna mataffär! jag har inte sett Mannen från UNCLE alls. troligen inte lönt att ens fråga i min mataffär

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, jag bara älskar den gamla serien! ❤️

Veiken sa...

Oj, det var länge sedan jag såg den. Kul med ett återseende! :)

Hanneles bokparadis sa...

Veiken, och en ny film gjordes i samma anda :)