Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

26 maj 2018

inga hundöron här inte

Nu har jag fyllt på med nya post it.
Dessa bokmärken ramlar inte.

8 kommentarer:

Mösstanten sa...

Vi brukade få bokgåvor till biblioteket där jag jobbade. Jag minns en gång när jag satt länge och tog bort sådana där små post-it-märken ur en bok.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, tur att de är lätta att ta bort - jag använder en per bok, flyttar den under läsning.

Mösstanten sa...

Aha! Jag som trodde att du använde dem för att hitta vissa partier i boken. Började fundera på att köpa de där små för att markera vissa sidor. Kan vara bra när man ska skriva om boken.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, de små använder jag också, måttfullt för att hitta vissa intressanta ställen. Ibland glömmer jag varför jag skaffat en viss bok....

znogge sa...

Perfekt för hundöron gillas inte! Jag brukar spara det lilla kvittot på reservationen som finns i boken när jag hämtar den. Det får bli mitt bokmärke. Lite tråkigt men...

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, funkar också men post it ramlar inte...

Veiken sa...

Post it är bra till mycket. Lite som kom ihåg lapp!

Hanneles bokparadis sa...

Veiken, även det!