Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

02 november 2018

till fots över Kaukasus

En gräns mellan Europa och Asien. Jag älskar att se i tv-soffan när andra vandrar, titta: HÄR.
"Nya strapatser med den brittiska äventyraren Levison Wood! I den här serien korsar han bergskedjan Kaukasus, en 400 mil lång resa från Svarta havet till Kaspiska havet. Resan ger en inblick i ett antal länder och ryska regioner som få utlänningar besöker. Levison tar sig som vanligt fram till fots eller med hjälp av lokalbefolkningen. Det blir många spontana och spännande möten med både människor, djur och natur."

12 kommentarer:

Mösstanten sa...

Tack för tipset. Verkar intressant. Och andras strapatser kan vara väldigt nöjsamt attta del av.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, lär mig mycket om vackra platser, politik, konflikter, olika sätt att leva.

Anna/notonmusic sa...

Spännande det låter! Bra att kunna följa andras resor, för icke-reslystna som jag!

Hanneles bokparadis sa...

Anna, väldigt intressant sevärd serie!

znogge sa...

Vilket spännande sätt att ta sig fram! Lokalbefolkningen ska aldrig underskattas.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, och så bekvämt att följa med i soffan :)

wiolettan sa...

Håller med dig. Jag skulle knappast orka detta men hemma i soffan blir bra.
Trevlig helg.
Kram!

Hanneles bokparadis sa...

Wiolettan, få orkar i verkliga livet, men trevligt att få följa med, önskar dig detsamma ❤️

Amanda (Swedish Passport) sa...

Åh, låter ju superspännande! Måste helt klart spana in den! :D

Hanneles bokparadis sa...

Amanda, väldigt intressant dokumentär, maken gillar också :)

Klimakteriehäxan sa...

Fastnar också ofta för såna här resedokumentärer. Även om jag blir rätt irriterad på att reportern går i bild nästan hela tiden, ibland baklänges!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, här får en se annat också!