Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

01 november 2018

Halloween - helgfråga

Festligheter handlar inte om pengar, utan om att umgås; på Alla Hjärtans dag bakar jag en hjärte-kaka ❤️ vi skulle ändå ha något till fikat. På påsken bakar jag kyckling-bröd och till jul tomte-bullar med russinknappar, som min mor gjorde. Till Halloween bakar jag spindel-bröd till soppan.
Mia hade maskerad på jobbet den 31 oktober, Mia i Helgfrågan:
Firar ni Halloween? missar ogärna en bra fest.
Bonusfråga: Gillar du läsa skräckböcker? nja, försöker, typ Skallra.
Mias Helgfråga

23 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Ingen bjuder mig på Halloweenkalas och det är helt OK!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, du får byta vänner, skaffa amerikanska vänner :)

Lena sa...

Skallra har jag inte hört talas om. Får ta och kika på vad den handlar om.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, tryck på min länk så kan du läsa vad jag tyckte.

Bokdamen sa...

Känner till författaren men boken Skallra var okänd för mig.

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, ganska nykommen bok.

Robert W sa...

Att skrämma bort barnen som knackar på dörren och säger "bus eller godis" räknar inte som att fira halloween väl...? ;)

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, nej, jag knackar inte på grannars dörrar :)

Mösstanten sa...

Skallra är nog för obehaglig för mig. Jag läste Adler-Olsens flaskpost från P som också handlar om en psykopat som fångar barn. Den var riktigt trevlig i jämförelse med vaddå berättar om Skallra. Nej, den boken undviker jag nog.

FrökenChristina sa...

Har en amerikanska vänner så är det nog en annan sak med Halloween :).

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, boken är bra med ganska läskig bitvis.

Fröken Christina, så är det nog :)

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag tycker som du, nja på skräckgenren.

Hanneles bokparadis sa...

Freja, det finns så mycket annat att läsa!

Evelina Nilsson sa...

Skallra är jag lite nyfiken på.

Hanneles bokparadis sa...

Evelina, välskriven och skrämmande.

Sara Pepparkaka sa...

Nämen så är det, varför missa ett tillfälle till fest!

Hanneles bokparadis sa...

Sara, så tänker jag, hösten är lång och mörk.

bloggbohemen sa...

Vilken kul idé med de olika bröden/kakorna! Skräck är inget jag läser.

Hanneles bokparadis sa...

Bloggboemen, enkel att baka och kostar nästan ingenting.

Åsa sa...

Skallra känner jag inte till, får nog ta o kolla upp den.

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, tydligen trilogi, vågar nog inte läsa mer.

Mia Eggimann sa...

Helt rätt inställning, jag tycker fester är riktigt kul.

Hanneles bokparadis sa...

Marie, och inte så ofta det blir maskerad.