Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

10 januari 2020

med fem ord - fem en fredag

1 Med fem ord, hur har din vecka varit? varit och simmat med barnbarn.
2 Med fem ord, vad behöver du just nu? hitta på något att äta.
3 Med fem ord, hur är ditt humör? förväntansfull inför ny fin dag.
4 Med fem ord, hur ser ditt hem ut?  böcker nästan i varje rum.
5 Med fem ord, vad gillar du med januari? dagarna blivit längre och ljusare.
Fem på fredag hos: ElisaMatilda.

23 kommentarer:

Saija Kryptonell sa...

Vad mysigt det låter med lek med barnbarn :)

Mösstanten sa...

Det är så skönt att det blir lite, lite ljusare för varje dag som går.

Hanneles bokparadis sa...

Saija, de stora simmar snabbare än jag :)

Mösstanten, visst är det härligt!

Geddfish ♥ sa...

Veckan innan lekte jag med barnbarn, det saknar jag denna veckan. Lyckos dig, som har så nära till dem!

Hanneles bokparadis sa...

Gerd ♥ det är toppen med barnbarn nära, simmar med de mindre nästan varje vecka, de större är i skolan och mer upptagna ❤️

Marit sa...

Barnebarn gjør dagene fantastiske, uansett hvordan de startet. Ønsker deg ei fin helg.

Hanneles bokparadis sa...

Marit, önskar dig detsamma.

Mia Halvarsson sa...

Det där badandet är jag lite avis på ;)

Mrs Calloway sa...

det där med att det blir ljusare känner jag som väsentligt

Hanneles bokparadis sa...

Mia Halvarsson, du kan väl också simma :)

Mrs Calloway, gillar ljusa soliga dagar

Klimakteriehäxan sa...

"Påfåglarna har ett eget rum!" - se där fick lite extra hjälp med ett svar (fast du råkade ta ett annat ...)

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, så kunde jag ha skrivit 🦚

E sa...

Härligt med böcker!

BP sa...

Det är många som märkt och svarat på sista frågan med att dagarna blivit ljusare, såååå skönt!

Hanneles bokparadis sa...

E, livet skulle vara tråkigt utan böcker!

BP, bästa man kan säga om januari!

Paula sa...

Jag gillar också de längre dagarna, fast jag tycker de går fasligt långsamt...trevlig helg

Klara Ovidia sa...

Då är det prima liv hos dig :-=

Susie på Stjärnarve... sa...

När jag såg di boktrave så kom jag på att jag måste leta fram en BRA bok att läsa i vårt lilla bibliotek. Har väl iaf ett trettiotal olästa att välja mellan, men tidigare idag kände jag inte för en enda av dom. Jag är ju lite grinig och då är det inte lätt att hitta nåt som passar.....
KRAM/Susie

Hanneles bokparadis sa...

Paula, nu förstår jag inte... är det bättre att ha lång natt?

Klara Ovidia, har inte mycket att klaga på :)

Susie, jag har nyss varit på biblioteket och lånat.

Rämmengården sa...

Låter som en bra vecka! Ha en fortsatt trevlig helg kram Nina

Hanneles bokparadis sa...

Nina, önskar dig detsamma

Sara Pepparkaka sa...

Böcker i nästan varje rum, det låter fint det!

Hanneles bokparadis sa...

Sara, vi trivs med det!